CCC chce podwoić obroty w ciągu 3-5 lat

Olga Papiernik
26.03.2018 14:50
sklep CCC
fot. East News

Grupa CCC chce podwoić obroty w ciągu najbliższych 3-5 lat, zapowiedzieli przedstawiciele zarządu. Podkreślili też, że CCC widzi potencjał do wzrostu marży brutto w tym roku.

- Za 5 lat będziemy być po transformacji cyfrowej. Do 2020 roku co najmniej 30% sprzedaży będzie pochodzić ze sprzedaży online. Naszą ambicją jest podwojenie sprzedaży w ciągu 5 lat - powiedział wiceprezes Karol Półtorak podczas konferencji prasowej.

- Będziemy chcieli podwoić przychody nawet w ciągu najbliższych 3 lat - dodał prezes Dariusz Miłek podczas konferencji.

W prezentacji przed konferencją spółka podała, że celem jest "podwojenie sprzedaży w okresie 2018-2022, przy wzroście marży EBITDA do poziomu wiodących grup w branży".

Prezes wskazał też, że "cała grupa kapitałowa CCC ma zakończyć rok 2018 ze wzrostem przychodów do ponad 5 mld zł, a co piąta złotówka ma pochodzić z kanału online".

W 2017 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4,19 mld zł wobec 3,19 mld zł rok wcześniej.

Wiceprezes Marcin Czyczerski wskazał, że CCC chciałoby utrzymywać marżę brutto w przedziale 51-55%.

- Między 2016 a 2017 r. marża ta spadła do 51,3% w skali roku głównie z sprawą akcji promocyjnej w Polsce, ale mamy świetny przyrost marży w Rosji - wzrost o 12%. Widzimy potencjał do wzrostu marzy brutto w tym roku - powiedział Czyczerski podczas konferencji.

Marża brutto grupy spadła do 51,3% w 2017 r. z 52,7% rok wcześniej, przy czym w Polsce - do 51,5% z 52,2%.

Miłek zapowiedział też powstanie - w ciągu najbliższych miesięcy - stacjonarnego sklepu marki eobuwie w Warszawie.

- Jesteśmy zaawansowani w rozmowach z kilkunastoma deweloperami i w ciągu kilku miesięcy powstanie taki jeden sklep w Warszawie - powiedział prezes.

CCC planuje zwiększyć powierzchnię sklepów o nie mniej niż 110 tys. m2 w 2018 r.

CCC planuje zrealizować inwestycje w środki trwałe i zwiększyć powierzchnię sklepów o nie mniej niż 110 tys. m2 netto nowej powierzchni w 2018 r., z czego około 43% otwarte zostanie w Polsce, a reszta za granicą, poinformowała spółka w swym rocznym raporcie. Grupa zamierza otworzyć dodatkowe 100 tys. m2 w 2019 r.

Ponadto spółka zamierza "podpisać umowy franczyzowe dot. 2-3 nowych krajów (w tym dot. Gruzji i Kazachstanu), z terminem otwarcia 2019" - czytamy w raporcie.

W planach na 2019 r. znajduje się także otwarcie pierwszych sklepów i rozbudowa sieci sprzedaży na terytorium Bliskiego Wschodu, tj. w Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Kuwejcie, Omanie, Katarze, Bahrajnie pokrytych podpisaną umową franczyzową. Plany uzgodnione w umowie zakładają otwarcie w ww. krajach do 2023 r. co najmniej 60 sklepów działających pod marką CCC, o łącznej
powierzchni co najmniej 40 tys. m2, podano również.

ISBnews/OP