Burmistrz Londynu chce zakazać reklam fast-foodów na komunikacji miejskiej

Olga Papiernik
11.05.2018 11:36
kobieta je hamburgera
fot. east news

Burmistrz Londynu Sadiq Khan w piątek zaproponował, aby zakazać reklamowania żywności o wysokiej zawartości tłuszczu, soli i cukru z miejskiej sieci transportowej, aby zwalczać otyłość u dzieci.

Burmistrz zasugerował także zakaz otwierania nowych hot-foodów na 400 metrów od szkół. - Otyłość dziecięca w Londynie to tykająca bańka czasowa i jestem zdecydowany, aby działać - powiedział Khan.

- To nie może być nic dobrego, że w tak zamożnym mieście jak Londyn, to gdzie mieszkasz i jaki masz dochód, może mieć ogromny wpływ na to, czy masz dostęp do zdrowej, pożywnej żywności i czy jesteś bardziej narażony na działanie reklam fast-foodów.

- Dlatego właśnie zamierzam zakazać szkodliwych reklam śmieciowego jedzenia z całej naszej sieci metra i autobusów.
Według oficjalnych danych, prawie 40 procent dzieci w Londynie w wieku 10 i 11 lat ma nadwagę lub otyłość.
Znany szef kuchni Jamie Oliver nazwał plany - ogromnym i odważnym krokiem naprzód.

Zobacz także

Grupa lobbingowa Stowarzyszenie Reklamowe zwróciło uwagę, że Wielka Brytania już zakazuje reklamy produktów spożywczych i napojów o wysokiej zawartości tłuszczu, cukru i soli w mediach, gdzie dzieci stanowią ponad 25 procent odbiorców.

- Międzynarodowe doświadczenia i niezależne badania wykazały, że zakaz reklamy miałby niewielki wpływ na szersze problemy społeczne, które napędzają otyłość - powiedział rzecznik grupy BBC.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - Biznes na Facebooku

jwp / dt / boc / OP