Burger King z nową kanapką w ofercie „0 proc. wołowiny”

13.11.2019 10:00
Burger King wprowadził nową kanapkę - Rebel Whopper
fot. Burger King Polska/Facebook

Burger King od wtorku w 25 krajach Europy, w tym w Polsce, oferuje bezmięsne hamburgery. Nigdy w historii firmy wprowadzanie na rynek nowego produktu nie odbywało się na tak dużą skalę.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin

Rebel Whopper, bo tak nazywa się nowa kanapka z sojowym kotletem, dostępna jest w 2,5 tys. europejskich restauracji z szyldem Burger King.

Jak podała agencja, dostawcą sojowych burgerów jest holenderski producent roślinnych odpowiedników produktów mięsnych The Vegetarian Butcher, który pod koniec 2018 r. został przejęty przez koncern Unilever.

Zobacz także

Bez mięsa i ma mniej kalorii

Przed ogólnoeuropejską premierą sojowy hamburger był testowany, jak podano, przez konsumentów w Szwecji i Stanach Zjednoczonych.

Nowy rodzaj kanapki, który ma w swym składzie soję, pszenicę, olej roślinny i przyprawy, jest „bezmięsną alternatywę dla tradycyjnego Whoppera”, jednak niekoniecznie niskokaloryczną – podkreśliła agencja Bloomberg. Na przykład ten oferowany w Szwajcarii ma 608 kalorii, podczas gdy jego mięsny odpowiednik 640 – dodała.

W ramach europejskiej premiery sojowe hamburgery wprowadziły do swej oferty restauracje amerykańskiej sieci w takich krajach, jak Hiszpania, Niemcy, Włochy, Portugalia czy Polska, „wkrótce mają być sprzedawane” również w Wielkiej Brytanii.

Według agencji nigdy dotąd Burger King nie wprowadzał na rynek nowego produktu na tak dużą skalę.

Zobacz także

Sieci restauracji fast-food testują i wprowadzają do oferty dania, w których tradycyjne mięso zastępowane jest roślinnymi odpowiednikami, by zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na „alternatywne produkty mięsne na całym świecie” – zwraca uwagę Bloomberg.

Na przykład konkurencyjny wobec Burger Kinga McDonald’s serwuje bezmięsne burgery w swych sieciach w Niemczech i Kanadzie.

Według danych Euromonitor International, na które powołuje się agencja AP, sprzedaż „roślinnych zamienników mięsa” rosła w ciągu ostatnich pięciu lat w tempie 22 proc. rocznie w krajach Europy Wschodniej i 13 proc. – w Europie Zachodniej.

W Stanach Zjednoczonych odsetek ten wyniósł 12 proc.

Zobacz także

RadioZET.pl/PAP