Burberry zaprzestaje używania futer i palenia niesprzedanego towaru

Olga Papiernik
06.09.2018 14:12
futro burberry
fot. PIXELFORMULA / SIPA/SIPA/EAST NEWS

Brytyjska luksusowa grupa odzieżowa Burberry przestała palić niesprzedane produkty i nie będzie już używać prawdziwego futra i angory w swoich ubraniach, powiedział w czwartek dyrektor generalny Marco Gobbetti.

- Nowoczesny luksus oznacza bycie odpowiedzialnym społecznie i ekologicznie - powiedział Gobbetti w oświadczeniu.
    
- Ta wiara jest dla nas kluczowa w firmie Burberry i jest kluczem do naszego długofalowego sukcesu - dodał.

Burberry powiedział w swoim oświadczeniu, że wykorzystanie przez firmę prawdziwego futra było "przez wiele lat ograniczone do królika, lisa, norki i azjatyckiego szopa", dodając: "Idąc dalej, te i Angora będą" stopniowo wycofywane ".

Dodał, że debiutancka kolekcja Riccardo Tisci nie będzie miała prawdziwego futra.

Mark Oaten, prezes International Fur Federation, wyraził rozczarowanie, mówiąc, że potrzeba więcej, aby zapewnić poszanowanie środowiska.

- Zastąpienie naturalnego futra plastikowymi surowcami na bazie ropy naftowej, takimi jak sztuczne futro, nie jest ... ani luksusowe, ani odpowiedzialne i zrównoważone - powiedział w oświadczeniu.

- Każda firma modowa zaangażowana w zrównoważony rozwój powinna wykorzystywać naturalne produkty, takie jak wełna, bawełna, skóra, jedwab i naturalne futro - dodał.



Kończąc swój udział w ogólnoprzemysłowej praktyce wypalania niesprzedanych towarów, Burberry powiedział:

"To zobowiązanie opiera się na celach, które wyznaczyliśmy w zeszłym roku w ramach naszej pięcioletniej agendy odpowiedzialności i jest wspierane przez naszą nową strategię, która pomaga zwalczać przyczyny powstawania odpadów.

"Już teraz używamy, naprawiamy, przekazujemy darowizny lub poddajemy recyklingowi produkty niesprzedawane, i nadal będziemy zwiększać te wysiłki".

Firma Burberry i inni modowi giganci spalają corocznie produkty warte dziesiątki milionów dolarów, aby zachować ekskluzywność i luksusową mistyfikację swoich marek.

Burberry spalił niesprzedane ubrania, dodatki i perfumy o wartości 28,6 miliona funtów (32 miliony euro, 37 milionów), według ostatniego raportu rocznego w lipcu.

Ale Gobbetti, który w ubiegłym roku przejął firmę od Christophera Baileya, wstrząsa marką, dokonując gruntownego przeglądu strategii, która ma na celu dodanie jeszcze więcej luksusu do produktów domu mody.

Jednym z jego pierwszych ruchów było mianowanie Tisciego, z którym Gobbetti pracował w Givenchy, jako głównego twórcy Burberry'ego.

Tisci zastąpił także Baileya, który zrezygnował z podwójnej roli dyrektora generalnego i szefa działu kreatywnego.

bcp/rfj/BURBERRY GROUP/LVMH - MOET HENNESSY LOUIS VUITTON/OP