Bracia Sekielscy sprzedają T-shirty z plakatem filmu o pedofilii w Kościele

Piotr Drabik
30.05.2019 11:12
Bracia Sekielscy sprzedają t-shirty z plakatem filmu o pedofilii w Kościele. Tylko nie mów nikomu
fot. Sekielski/Facebook, oddeskidodeski.pl

Tomasz i Marek Sekielscy, twórcy filmu dokumentalnego o pedofilii wśród polskich duchownych, rozpoczęli sprzedaż okolicznościowych T-shirtów. Reżyserzy „Tylko nie mów nikomu” podkreślają, że to projekt niekomercyjny. 

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Facebooku

Sekielscy 11 maja opublikowali w internecie swój filmu dokumentalny „Tylko nie mów nikomu”. Pokazał on skalę pedofilii w Kościele Katolickim w Polsce – w produkcji pojawiają się wypowiedzi zarówno ofiar, jak i sprawców molestowania nieletnich. 

W środę na Facebooku twórcy dokumentu poinformowali o rozpoczęciu sprzedaży T-shirtów z nadrukowanym plakatem filmu i jego tytułem.  

Bracia Sekielscy i miliony odsłon filmu o pedofilii w Kościele

„Koszulki kosztują 35 zł (doliczyliśmy do ceny jednostkowej koszt projektu, obsługi zamówień i zwrotów). Nie jest to projekt komercyjny” – napisał Tomasz Sekielski.

T-shirty są dostępne tylko w przedsprzedaży do 9 czerwca. „Nie będą dostępne w regularnej ofercie. Uznaliśmy, że nadaje się tylko kolor czarny” – dodał Sekielski.

Internauci w różny sposób zareagowali na informację o sprzedaży okolicznościowych T-shirtów. Jedni zapowiedzieli zakup, a pozostali skrytykowali twórców filmu.

Jest mi bardzo przykro, że sprzedaż takich koszulek ma w ogóle miejsce” – napisała pani Weronika. „Bardzo dobra akcja, doceniam. Róbmy to” – wskazała pani Iwona.

Oświadczenie Franciszkanów. Poeta oskarżający Gulbinowicza był uczniem seminarium w Legnicy

Film braci Sekielskich dokumentuje przypadki seksualnego wykorzystywania dzieci przez księży i przenoszenia sprawców takich czynów z parafii na parafię przez przełożonych. 

Przez ponad 2 tygodnie dokument obejrzano w serwisie YouTube prawie 22 miliony razy. Produkcja filmu została sfinansowana dzięki internetowej zbiórce. Ponad 2,5 tys. osób przekazało dla twórców ponad 450 tys. zł. 

Bracia Sekielscy zrezygnowali z zysków za dystrybucję filmu oraz wyłączyli reklamy przed filmem na YouTube.

RadioZET.pl/Money.pl/PTD