Zamknij

Black Friday. 90 proc. sprzedawców obniży ceny. Jakich zniżek oczekiwać?

05.11.2021 13:54
Black Friday. Jakie promocje
fot. Alexa_Space/shutterstock (ilustracyjne)

Black Friday, czyli największe w roku święto konsumpcji, niebawem znów przyciągnie do sklepów tłumy klientów. Na jakie promocje będzie można liczyć? Sprzedawcy zdradzili swoje plany.

Czarny Piątek w tym roku może okazać się wyjątkowo drogim świętem. Trudno o promocję, która zrekompensowałaby koszty stale rosnącej inflacji. Z badań wynika jednak, że 90 proc. sprzedawców obniży ceny.

Jakich promocji można się spodziewać? Większość ankietowanych zejdzie z ceny przynajmniej o jedną trzecią, a rabaty będą obowiązywać nie tylko jeden dzień, lecz także cały weekend, a nawet kolejny tydzień.

Black Friday. Sprzedawcy zejdą z cen przynajmniej o jedną trzecią

Ostatni piątek listopada jak co roku upłynie pod znakiem tłumów w galeriach handlowych. Wyjątkiem był pandemiczny 2020 rok, kiedy to przez lockdown sprzedaż przeniosła się głównie do sieci. W tym roku także zarówno sprzedawcy handlujący przez internet, jak i stacjonarnie, obniżą ceny.

Według badania operatora płatności Tpay 90 proc. respondentów planując akcję sprzedażową z okazji Black Friday, chce obniżyć ceny. O ile? Najwięcej wskazań padło przy odpowiedzi „30 procent”.

Najwięcej przedsiębiorców (60 proc.) chce wprowadzić akcje promocyjne w swoich sklepach w terminie 26–29 listopada, tj. od piątku do poniedziałku włącznie, a 20 proc. – podczas Black Week, czyli 22–28 listopada.

Co trzeci sprzedawca w sieci zamierza umożliwić klientom darmową dostawę zakupów do domu. 20 proc. firm zamierza zaoferować bezpłatne, dodatkowe produkty lub usługi. Co dziesiąty sprzedawca ma w planach przekazanie klientom kodów rabatowych na kolejne zakupy.

Co najlepiej sprzedaje się w Black Friday? Z danych, zebranych przez Tpay w 2020 r. wynika, że wśród sklepów współpracujących z operatorem, sprzedaż w okresie Black Friday, a dokładnie 27 listopada, wzrosła średnio o 211 proc. w stosunku do pozostałych dni listopada. Największe wzrosty sprzedaży odnotowano w kategorii moda i akcesoria. Ostatni weekend listopada oznacza także większy popyt na sprzęty RTV i AGD i elektronikę.

RadioZET.pl/PAP