Zamknij

Black Friday rozczarował sprzedawców. „Nie sądziliśmy, że będzie aż tak źle”

03.12.2021 12:02
Black Friday rozczarował sprzedawców
fot. Beata Zawrzel/REPORTER/East News

Black Friday, czyli największe w roku święto konsumpcji, już za nami. Sprzedawcy w galeriach handlowych, w odróżnieniu od handlujących w sieci, raczej nie mają powodów do zadowolenia.

Black Friday w 2021 roku rozczarował sprzedawców handlujących w galeriach handlowych. Zyski odnotowali ci, którzy postawili na handel w sieci. Jak wynika z badań, klienci odpuścili sobie zakupy w sklepach stacjonarnych i przerzucili się na transakcje internetowe.

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług podsumował tegoroczne święto konsumpcji. Branża pisze o czarnym piątku dla handlu stacjonarnego. – Nie sądziliśmy, że będzie aż tak źle – komentowała Zofia Morbiato, Dyrektor Generalna ZPPHiU.

Black Friday rozczarował sprzedawców. Zakupy w sieci, zamiast wizyty w galerii handlowej

Firmy handlowo-usługowe prowadzące działalność na terenie centrów handlowych podsumowały wyniki jednego z najbardziej aktywnych sprzedażowo dni w roku. Jak pisze ZPPHiU, Black Friday okazał się czarnym piątkiem dla sklepów stacjonarnych. W niektórych placówkach sprzedaż spadła nawet o połowę w porównaniu z 2019 rokiem.

Niestety rzeczywistość pandemiczna skutkuje znaczącymi spadkami odwiedzalności aż do minus 50 proc. w stosunku do 2019 roku” – czytamy w komunikacie.

 

Rozmawiając z licznymi przedstawicielami firm prowadzących działalność w galeriach widzimy, jakie są tendencje. Słyszymy że klientów robiących zakupy jest zdecydowanie mniej. Obawialiśmy się, że Black Friday może nie być porównywalny poziomem odwiedzalności do lat sprzed pandemii, ale nie sądziliśmy, że będzie aż tak źle 

Zofia Morbiato, Dyrektor Generalna ZPPHiU

Handlowcy obawiają się, że okres przedświąteczny również nie poprawi wyników sprzedaży. - Wiele wskazuje, że najważniejszy okres dla handlu nie będzie udany dla korzystających z powierzchni w centrach handlowych – podsumowali sprzedawcy.

 

Posłuchaj podcastu

Branży nie służą także wprowadzone 1 grudnia 2021 roku dodatkowe obostrzenia. Rząd zdecydował się na zmianę limitów klientów, którzy mogą przebywać w sklepach. Dotąd limit ten wynosił 1 os/10 mkw, zaś od początku miesiąca w sklepach może przebywać maksymalnie 1 osoba na 15 mkw. Dodatkowo przedsiębiorcy muszą szykować się na kontrole inspektorów i policjantów, którzy – jak zapowiedział rząd – mają sprawdzać, czy powyższe limity w sklepach są przestrzegane.

RadioZET.pl