Black Friday. Zyski firm wzrosną nawet o połowę

29.11.2019 08:25
Black Friday 2019. Jakie zyski dla sprzedawców?
fot. Shutterstock/ Pressmaster (ilustracyjne)

W "czarny piątek" handlowcy zarobią nawet 45 procent więcej niż w inne dni listopada - wskazują handlowcy zrzeszeni w Polskiej Radzie Centrów Handlowych.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin  

W ubiegłym roku sprzedawcy odnotowali 35 procent wzrostu. Tegoroczne zainteresowanie świętem promocji sprawiło, że handlowcy liczą na więcej.

W tym roku Black Friday wypada bliżej Mikołajek, więc przewidujemy wyższy wzrost - około procent

- powiedział PAP district manager w firmie Adidas Polska Wojciech Ostaszewski.

Eksperci wskazują, że w Black Friday w sklepach pojawia się nawet dwa, czy trzy razy więcej klientów, co zwykle przekłada się na obroty. Wskazują również, że nie chodzi już tylko o Czarny Piątek, ale tzw. Black Week, czyli cały tydzień objęty promocjami.  

Według Polskiej Rady Centrów Handlowych w Black Friday i Cyber Monday uczestniczą niemal wszystkie firmy w branży handlowej.

To bezsprzecznie okazja do maksymalizowania zysków, gdyż na fenomen tych dni składa się kilka aspektów. Poza możliwością zakupu upragnionych towarów, są to również zbliżające się Święta Bożego Narodzenia, które dla Polaków są niezwykle istotne

- podaje Rada.

Zobacz także

Skąd wziął się Black Friday? 

Black Friday, czyli fala promocji w sklepach, to zwyczaj, który Polska przejęła ze Stanów Zjednoczonych, gdzie jest on najbardziej popularny. Tego dnia sklepy oferują wiele zniżek i specjalnych ofert, a sam Czarny Piątek nazywany jest początkiem sezonu zakupowego przed Bożym Narodzeniem. Czarny Piątek wypada zawsze tuż po Święcie Dziękczynienia, czyli w tym roku będzie to ostatni piątek listopada. W tym roku będzie to 29 listopada.

Zobacz także

RadioZET.pl/PAP