Oceń
Zyski handlowców z Black Friday były o połowę większe niż w ubiegłym roku. Statystyki nie pozostawiają wątpliwości: Polacy pokochali promocje. Z kolei cenową wpadkę
Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin
Ostatni Black Friday to sukces sprzedawców – donosi „Rzeczpospolita” która powołuje się na dane platformy Shoper. Wartość sprzedaży na całej platformie była wyższa o 50 procent niż w Black Friday 2018 roku i o 185 procent wyższa niż w „zwykły dzień”, czyli w poprzedni piątek – czytamy w gazecie.
Choć dokładne dane poznamy dopiero kilka dni, nie ulega wątpliwości, że Polacy pokochali „święto konsumpcji”. Kropkę nad i postawił Cyber Monday, który ostatecznie poprawił wyniki sprzedażowe e-sklepów. Dziennik pisze o zyskach platformy Domodi, która w pierwszych trzech dniach pobiła zeszłoroczny wynik sprzedaży.
Jak mówi Martyna Głowińska, marketing i PR manager w Grupie Domodi, w Black Friday dominuje moda. Odzież, obuwie i dodatki to najchętniej kupowane towary tego dnia. Black Week to także świetna okazja na korzystny cenowo zakup elektroniki, sprzętu RTV i AGD, a także kosmetyków.
Szokująca obniżka
To właśnie w tej ostatniej branży doszło do nietypowej sytuacji, która udowodniła przedsiębiorczość Polaków. Szwedzka firma FOREO, której sztandarowym produktem jest urządzenie UFO, przeznaczone do pielęgnacji twarzy i dekoltu na pozór zaliczyła wpadkę.
W wyniku błędu na stronie internetowej produkt ten został przeceniony z 1199 złotych na 46 złotych. Firma oficjalnie potwierdziła, że doszło do zakłócenia na stronie internetowej sklepu. Efekt? 96 procent obniżki.
Firma wyszła jednak z „usterki” obronną ręką, przynajmniej wizerunkowo. Odnotowała rekordową sprzedaż przecenionego towaru i mimo strat ogłosiła, że zrealizuje wszystkie zamówienia.
Urządzenie UFO zakupiło ponad 10 tysięcy osób tylko w Stanach Zjednoczonych. Drugim krajem, tuż za USA z największą liczbą zamówień była… Polska.
RadioZET.pl/”Rzeczpospolita”
Oceń artykuł
