Black Friday 2019. Foreo obniżyło cenę z 1199 zł na 43 zł

03.12.2019 12:16
Black Friday 2019. Cenowa wpadka Foreo. Obniżyło cenę produktu z 1199 zł na 43 zł
fot. Shutterstock/ William Potter (ilustracyjne)

Zyski handlowców z Black Friday były o połowę większe niż w ubiegłym roku. Statystyki nie pozostawiają wątpliwości: Polacy pokochali promocje. Z kolei cenową wpadkę 

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin  

Ostatni Black Friday to sukces sprzedawców – donosi „Rzeczpospolita” która powołuje się na dane platformy Shoper. Wartość sprzedaży na całej platformie była wyższa o 50 procent niż w Black Friday 2018 roku i o 185 procent wyższa niż w „zwykły dzień”, czyli w poprzedni piątek – czytamy w gazecie.

Choć dokładne dane poznamy dopiero kilka dni, nie ulega wątpliwości, że Polacy pokochali „święto konsumpcji”. Kropkę nad i postawił Cyber Monday, który ostatecznie poprawił wyniki sprzedażowe e-sklepów. Dziennik pisze o zyskach platformy Domodi, która w pierwszych trzech dniach pobiła zeszłoroczny wynik sprzedaży.

Zobacz także

Jak mówi Martyna Głowińska, marketing i PR manager w Grupie Domodi, w Black Friday dominuje moda. Odzież, obuwie i dodatki to najchętniej kupowane towary tego dnia. Black Week to także świetna okazja na korzystny cenowo zakup elektroniki, sprzętu RTV i AGD, a także kosmetyków.

Szokująca obniżka

To właśnie w tej ostatniej branży doszło do nietypowej sytuacji, która udowodniła przedsiębiorczość Polaków. Szwedzka firma FOREO, której sztandarowym produktem jest urządzenie UFO, przeznaczone do pielęgnacji twarzy i dekoltu na pozór zaliczyła wpadkę.

W wyniku błędu na stronie internetowej  produkt ten został przeceniony z 1199 złotych na 46 złotych. Firma oficjalnie potwierdziła, że doszło do zakłócenia na stronie internetowej sklepu. Efekt? 96 procent obniżki.

Zobacz także

Firma wyszła jednak z „usterki” obronną ręką, przynajmniej wizerunkowo. Odnotowała rekordową sprzedaż przecenionego towaru i mimo strat ogłosiła, że zrealizuje wszystkie zamówienia.

Urządzenie UFO zakupiło ponad 10 tysięcy osób tylko w Stanach Zjednoczonych. Drugim krajem, tuż za USA z największą liczbą zamówień była… Polska.

RadioZET.pl/”Rzeczpospolita”