Zamknij

Biedronka obniża ceny żywności z bliską datą przydatności

28.01.2020 11:22
Biedronka wprowadza promocje 50 proc. taniej. Gdzie?
fot. fotokop/Shutterstock (ilustracyjne)

O połowę taniej Biedronka sprzedaje wybrane produkty spożywcze z bliskim terminem przydatności. Pilotażowy program wprowadzono w niektórych marketach. 

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin

Biedronka od 27 stycznia oferuje w 136 sklepach w wybranych regionach Polski pełnowartościowe produkty spożywcze po niższych cenach. Nawet o 50 procent.

W pilotażowym programie biorą udział markety zlokalizowane w sześciu województwach: mazowieckim, wielkopolskim, lubuskim, lubelskim, podkarpackim i świętokrzyskim.

Zobacz także

Na czym polega akcja?

Wybrane produkty spożywcze z bliskim terminem przydatności zostały przecenione o 50 proc. i wyróżnione specjalną naklejką, na której znajduje się hasło przewodnie akcji „Szanujemy żywność”.

Biedronka obniża ceny żywności
fot. mat. prasowe

O umieszczeniu konkretnych produktów w promocji decydować będą kierownicy sklepów. Rabat nie będzie dotyczył produktów objętych innymi promocjami.

Kategorie produktów objętych programem - 50 proc.
36 SKLEPÓW W 
WOJ.MAZOWIECKIM
37 SKLEPÓW W
WOJ. WIELKOPOLSKIM I LUBUSKIM
63 SKLEPY W
WOJ. LUBELSKIM, PODKARPACKIM, ŚWIĘTOKRZYSKIM
mięso świeże,
ryby świeże,
sushi,
produkty z chłodni.
mięso świeże,
ryby świeże,
sushi,
wybrane produkty z chłodni.
mięso świeże,
ryby świeże,
 sushi.

Biedronka tłumaczy powody akcji 

Karol Sęktas, kierownik działu doskonalenia pracy sklepu w sieci Biedronka, podkreślił, że markety już wcześniej przeciwdziałały marnowaniu żywności.

W 2019 roku 1639 sklepów Biedronka z całej Polski współpracowało z ponad 80 Organizacjami Pożytku Publicznego w tym Bankami Żywności, diecezjalnym i archidieciezjalnym Cartitas, a także lokalnym organizacjami, ale którym przekazało niesprzedaną, nadającą się do spożycia żywność. Następnie te organizacje przygotowały dla potrzebujących paczki bądź posiłki w jadłodajniach

Karol Sęktas

Podobną akcję w lipcu ubiegłego roku zainicjowała sieć Lidl. Program "Kupuję, nie marnuję" obejmował artykuły tańsze o przynajmniej 50 proc. w wybranych sklepach.

Zobacz także

RadioZET.pl/mat. prasowe