Zamknij

Biedronka zbyt ekskluzywna dla Polaków? Sklep traci na popularności

04.02.2020 11:21
Biedronka traci na popularności. Ranking najwyżej ocenianych sklepów
fot. GERARD/REPORTER?East news

Zamiast blaszaka z towarem wyłożonym na paletach, sieć Biedronka otwiera sklepy klasy premium. Klienci nie przywykli jednak do takiego luksusu – wskazuje „Gazeta Wyborcza”.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin  

Dziennik powołuje się na badania firmy doradczej OC&C Strategy Consultants. Wynika z nich, że Biedronka nie jest już w pierwszej dziesiątce najlepiej ocenianych przez Polaków sieci handlowych. Zajęła 18. miejsce, w ciągu roku spadła aż o dziewięć pozycji.

Jak czytamy w „Gazecie Wyborczej”, to wina zmiany wizerunkowej sieci. Biedronka dla części jej klientów stała się zbyt luksusowa – czytamy.  - Odfrunęła kupującym, którzy trochę tęsknią za blaszakiem i sprzedawaniem z palet. Jej klienci boją się o przyszłość – dodaje dziennik.

Zobacz także

Biedronka otwiera nowe sklepy wersji premium. To ekologiczne miejsca, gdzie siatki zastąpione są papierowymi woreczkami. Zamiast palet z towarem są lady z mięsem, wędlinami. Jest też minikawiarnia i dział z żywnością przygotowywaną na miejscu np. kurczak z rożna.

W raporcie cytowanym przez gazetę czytamy, że „rozbudowanie asortymentu produktów premium, bio oraz świeżych, jak również eksperymentowanie z nowym formatem sklepu zawierającym np. ladę z mięsem, kawiarnię, muzyką w sklepie, z jednej strony znacząco poprawiły ocenę Biedronki w wielu kryteriach, lecz z drugiej spowodowały obawy wielu klientów przywiązanych do idei kupowania tanio podstawowych produktów spożywczych”.

Zobacz także

– Biedronka, chcąc spełnić ambicje zakupowe coraz zamożniejszych Polaków, zaczęła się oddalać od swojej podstawowej misji, jaką była obietnica „codziennie niskich cen” – piszą badacze OC&C.

Tym samym w rankingu najlepiej ocenianych sklepów Biedronka spada, choć intencje sieci były dobre. Zyskuje z kolei jeden z największych konkurentów – Lidl. Niemiecki sklep jest już czwarty, rok temu był szósty. A na pierwsze miejsce wskoczył Rossmann.

Zobacz także

RadioZET.pl/”Gazeta Wyborcza”