Zamknij

Biedronka rozda klientom bony na zakupy. To nie promocja, a nakaz UOKiK

20.09.2021 16:32
Bony na zakupy w Biedronce
fot. PIOTR KAMIONKA/REPORTER/East News

Biedronka rozda klientom 500 tys. bonów zakupowych o łącznej wartości 7,5 mln złotych. To nie kolejna akcja marketingowa, lecz wykonanie decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Biedronka nie zawsze organizowała promocje dla klientów w sposób niebudzący zastrzeżeń UOKiK. Do urzędu napływały skargi na brak regulaminu danej akcji marketingowej lub publikacja zasad z opóźnieniem. Nie brakowało także zarzutów o nieuwzględnianie reklamacji klientów lub rozpatrywanie ich po terminie.

UOKiK zobowiązał więc Biedronkę do przeprowadzenia akcji edukacyjnej i quizu dla konsumentów. W akcji, można wygrać bon na zakupy w sklepach tej sieci.

Bon na zakupy w Biedronce do wzięcia. O co chodzi w tej akcji?

Biedronka uruchomiła specjalne szkolenie on-line dla klientów. Każdy uczestnik takiego szkolenia może poznać prawa, jakie przysługują konsumentom w czasie zakupów. Szkolenie kończy się quizem sprawdzającym wiedzę uczestników. Ci w zamian za udział w szkoleniu otrzymają od sieci Biedronka bon zakupowy.

Uczestnicy w zamian za to będą mieli możliwość otrzymania bonów o wartości 15 złotych na zakupy w sklepach sieci Biedronka. Pula bonów jest ograniczona, ale sieć przeznaczy łącznie aż 7,5 mln złotych w postaci bonów dla klientów

Biedronka

Biedronka ma do rozdania 500 tysięcy bonów, w czterech turach szkolenia. Oznacza to, że w każdej z tur pierwsze 125 tysięcy uczestników, które ukończy szkolenie otrzyma na podany numer telefonu bon w ciągu kolejnych 7 dni. Bony będzie można zrealizować przez 3 miesiące od daty ich otrzymania.

Szkolenie Biedronka
fot.

Szkolenie.biedronka.pl

Szkolenie zostanie uruchomione łącznie w czterech turach, rozpoczynających się kolejno:20 września, 28 września, 5 października i 12 października 2021 roku.

Organizacja takiego szkolenia to pokłosie decyzji UOKiK. Urząd zwrócił w komunikacie uwagę, że sieć nie zawsze trzymała się przepisów.

„Właściciel sklepów Biedronka – Jeronimo Martins Polska - zamieszczał regulaminy promocji z opóźnieniem, a w sytuacji, gdy nie odpowiadał na reklamacje z nimi związane w ustawowym terminie 30 dni, nie uznawał roszczeń konsumentów. Zdarzały się bowiem sytuacje, że przedsiębiorca informował w reklamach i materiałach promocyjnych, że szczegóły akcji można poznać wchodząc na jego stronę internetową, tymczasem regulaminów tam nie było lub pojawiały się z opóźnieniem – nawet w ostatnim dniu akcji. Do Urzędu wpływały skargi konsumentów na akcje promocyjne organizowane przez Biedronkę” – pisze UOKiK.

RadioZET.pl/Biedronka/UOKiK