Zamknij

Biedronka pomoże segregować śmieci

12.01.2021 21:01
śmiecarka
fot. Wojtek Laski/East News

Podczas gdy rząd szykuje kolejną zmianę w zasadach segregowania odpadów i podwyższa kary za niestosowanie się do nich, biedronka wyciągnęła do klientów pomocną dłoń. Na opakowaniach produktów własnych sieci pojawiły się oznaczenia wskazujące, do której frakcji mają zostać wyrzucone.

Segregacja śmieci ma pomóc uratować planetę i środowisko naturalne, w Polsce częściej mówi się o niej pod kątem kosztów oraz bałaganu, jaki spowodowały wprowadzone przepisy. Często zdarza się bowiem, że nie do końca wiadomo, do którego pojemnika powinien trafić dany odpad.

Od dobrze podejmowanych decyzji w najbliższej przyszłości może zależeć stan domowych finansów: coraz częściej pojawiają się przecieki o konieczności naklejania na worki indywidualnych kodów, dzięki którym w razie pomyłki przy segregowaniu będzie można otrzymać karę w maksymalnej wysokości nawet 5000 zł.

Biedronka pomaga w segregacji. Oznaczenia frakcji na opakowaniach

Prawidłowe segregowanie odpadów wymaga poznania sporej dawki sekretów. Paragony na przykład, mimo że papierowe, trzeba wyrzucać do odpadów zmieszanych, jako że papier termiczny nie nadaje się do recyklingu.

biedronka_segregacja_piktogramy_02

Zawiłe potrafi być także wyrzucanie plastiku: część opakować z tego materiału (na przykład butelki PET) mają trafić do pojemnika na tworzywa sztuczne i metal, inne – najczęściej po środkach czystości – mają dołączyć do odpadów zmieszanych. Podpowiedź znajduje się na dnie opakowania: jeśli jest na nim kropka, nadaje się do ponownego przetworzenia, jeśli zaś linia, powinno dołączyć do śmieci, które nie kwalifikują się do recyklingu.

Dzięki oznaczeniom, jakie Biedronka umieszcza na opakowaniach produktów własnych, klienci będą mieć pewność, że wyrzucają śmieci odpowiedzialnie i zgodnie z prawem.

Poprzez umieszczenie piktogramów na opakowaniach wspieramy edukację społeczeństwa w zakresie segregacji odpadów opakowaniowych. Mamy nadzieję, że w ten sposób przyczynimy się do ochrony środowiska, ograniczenia wykorzystania zasobów naturalnych i paliw, oszczędzenia energii oraz zmniejszenia ilości odpadów trafiających na składowiska.

Sylwia Krzyżycka, dyrektor ochrony środowiska w sieci Biedronka

Proces umieszczania kolorowych piktogramów na opakowaniach produktów marek własnych Biedronki rozpoczął się już w maju 2020 roku, od opakowania chipsów marki TOP. Od lipca zeszłego roku przygotowano ponad 600 projektów dla produktów marek własnych różnych kategorii, posiadających takie oznaczenia.

Gdy poszczególne części opakowania składają się z różnych materiałów, konsumenci znajdą na opakowaniu więcej niż jedno oznaczenie, wskazujące, w którym pojemniku je umieścić.

RadioZET.pl/Biedronka