Zamknij

Biedronka i Aldi pod lupą UOKiK. Chodzi o parkingi przy sklepach

24.02.2020 14:48
Biedronka i Aldi. UOKiK ma zastrzeżenia do zasad działania parkingów
fot. Shutterstock/Shevchenko Andrey (ilustracyjne)

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygląda się zasadom działania parkingów przy sklepach Biedronka i Aldi. Powód? Brak informacji o ewentualnych opłatach.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Facebooku

Urzędnicy w ubiegłym roku otrzymali blisko sto skarg od konsumentów. Klienci sklepów Biedronka i Aldi skarżą się na zasady dot. korzystania z parkingów przed placówkami.

Parkingami przed sklepami Aldi i Biedronka zarządza między innymi spółka TD System. Klienci zwracają uwagę na niejasne zasady korzystania z parkingu, złe oznakowanie a także skarżą się na to, że firma odmawia uznania reklamacji.

Zobacz także

Co do zasady, parkingi są bezpłatne pod warunkiem, że klient robi zakupy maksymalnie przez 60 lub 90 minut. Innym warunkiem jest pobranie biletu parkingowego i umieszczenie go za przednią szybą samochodu. Jak wynika z komunikatu UOKiK, jeśli nie pobierze biletu, zapłaci za parking. Zarządca nalicza wówczas opłatę w wysokości 90 lub nawet 150 złotych.

Klienci skarżą się, że przez brak prawidłowego oznakowania często nie wiedzą, że muszą pobrać bilet. Opłata naliczana jest także wtedy gdy konsument pobierze bilet, lecz np. schowa go do portfela czy kieszeni.

Zobacz także

Co z reklamacją? W tym przypadku klienci też mają pod górkę. Mimo przesłania do zarządcy biletu i paragonu potwierdzającego czas zakupów, klienci często spotykają się z negatywną decyzją. Zdaniem prezesa UOKiK, Tomasza Chróstnego, wprowadzanie klientów w błąd to niedopuszczalna sytuacja.

Absolutnie niedopuszczalna jest sytuacja, gdy parking jest źle oznakowany i korzystający nie wie, czego się od niego wymaga. Oczekiwanie w takich sytuacjach płatności, zwłaszcza w dużej wysokości, jest nieprzyzwoite. Podstawowym prawem konsumenta jest prawo do informacji. W postępowaniu zweryfikujemy pod tym kątem regulaminy i praktyki zarządcy parkingów przy sklepach Biedronka i Aldi 

– mówi prezes UOKiK

RadioZET.pl/UOKiK