Będą czerwone kartki dla serwisów społecznościowych?

Olga Papiernik
29.04.2018 15:46
rodo

RODO ustanawia jednolite środowisko prawne, dlatego jest pomocą, a nie przeszkodą dla przedsiębiorców. Zwłaszcza w serwisach społecznościowych nie było precyzyjnie wiadomo kto i na jakich zasadach gromadzi  oraz udostępnia dane użytkowników.

- Ogólne rozporządzenie o ochronie danych, czyli RODO, jest jak boisko piłkarskie, na którym wszyscy zawodnicy grają według jednolitych reguł i wiedzą za co mogą otrzymać czerwoną kartkę - mówi Paweł Gruszecki, radca prawny, szef Praktyki Nowych Technologii i Telekomunikacji Kochański Zięba i Partnerzy (KZP), partner w tej kancelarii prawniczej.

Szczególnie wiele wątpliwości wywołało wykorzystanie aplikacji w ramach platform społecznościowych. Dyskusja na takie tematy wywołała duże zainteresowanie dopiero, gdy 33 miliarder Mark Zuckerberg pojawił się na przesłuchaniu w amerykańskim Senacie, by zeznawać w sprawie naruszeń prawa do prywatności użytkowników Facebooka, co było konsekwencją afery z firmą Cambridge Analytica.

MarketNews24/OP