Bank ze strategią cyfrowego buntownika

Olga Papiernik
31.03.2018 14:30
telefon w dłoni
fot. LinkedIn Sales Navigator on Unsplash

Alior realizując strategię „Cyfrowego buntownika” w priorytetowym dla tego banku sektorze mikrofirm udzielił w 2017 r.  5,2 mld zł kredytów, o 30 proc. więcej niż rok wcześniej. To przełożyło się na jednoczesne zwiększenie przychodów banku z tego sektora o 24 proc.

Bank umocnił swoją pozycję w segmencie mikroprzedsiębiorstw i MŚP. W bankowości detalicznej wprowadził nowe konto lokacyjne, pozyskując 3 mld zł depozytów oraz wdrożył nową wersję bankowości internetowej i mobilnej.

Innowacje pozostają kluczowym obszarem dla budowy przewagi konkurencyjnej Banku. Alior Bank SA ma ambicję znaleźć się w ciągu kilku lat w gronie europejskich liderów pod tym względem, co ma nastąpić dzięki wdrożeniu nowego modelu zarządzania innowacjami oraz projektami IT (Agilor). Bank jest w trakcie implementacji rozwiązania Open API ze środowiskiem testowym (sand-box) oraz planuje uruchomienie nowego iLab-u. Będzie on bazował na współpracy z klientami, mając na celu tworzenie rozwiązań zwiększających ich satysfakcję.

- Alior rośnie szybciej niż założyliśmy w strategii “Cyfrowego buntownika” - mówi Filip Gorczyca, wiceprezes zarządu Alior Bank SA.

Kapitalizacja banku w 2017 r. po raz pierwszy w historii przekroczyła 10 mld zł.

MarketNews24/OP