Klienci BOŚ Banku nie mogą zalogować się na swoje konta

16.09.2019 20:52
BOŚ Bank awaria. Klienci nie mogą zalogować się na swoje konta. PSD2
fot. Paisit Teeraphatsakool/Shutterstock (ilustracyjne)

Klienci BOŚ Banku stracili dostęp do dotychczasowej aplikacji mobilnej obsługującej ich rachunki. Ponadto zgłaszają oni problemy w kontakcie z obsługą banku. Kłopoty pojawiły się po tym, jak wdrożono nowe przepisy o bezpieczeństwie transakcji PSD2.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin

"Od trzech dni nie ma możliwości zalogowania się do systemu bankowości elektronicznej BOŚ S.A. W dodatku na stronach banku całkowity brak informacji co się dzieje. Infolinia oblężona od rana do wieczora" - napisał w poniedziałek na naszą skrzynkę Przemysław.

Podobne problemy w bankowości internetowej zgłaszają również inni klienci BOŚ Banku. "Muszę wykonać pilny przelew ale nie mogę się zalogować, bo system nie wysyła SMS-ów z kodem. Infolinie nie dają możliwości połączenia" - napisał na Facebooku pan Piotr.

Zobacz także

Jak podał portal Cashless.pl, problemy z systemem BOŚ Banku rozpoczęły się wraz z wejściem w życie unijnej dyrektywy o bezpieczeństwie transakcji bankowych - PSD2. Wprowadziła ona m.in. konieczność dodatkowej autoryzacji każdej transakcji i zalogowania się w bankowości internetowej. 

Z tego powodu BOŚ Bank wycofał stary system internetowy, który nie spełniał wymogów bezpieczeństwa. System bankowości elektronicznej BOŚBank24 Twoje e-Konto zastępujemy nowym systemem BOŚBank24.

Wyłączona została również dotychczasowa aplikacja mobilna dla klientów tego banku. Pomimo że BOŚ Bank zapowiadał nową od kilku tygodni, nowa wersja nadal nie jest dostępna.

"Planujemy przygotowanie aplikacji mobilnej. Informacje o przybliżonym terminie jej wdrożenia będziemy publikować w naszych mediach społecznościowych" - zapewnił BOŚ Bank na Facebooku.

Od 14 września system BOŚBank24 oferuje klientom do wyboru dwie metody weryfikacji swojej tożsamości (tzw. silne uwierzytelnianie). Poprzez zalogowanie się do systemu za pomocą identyfikatora, maskowanego hasła stałego oraz dodatkowego kodu SMS, potwierdzającego logowanie. Drugą metodą autoryzacji mobilnej jest skorzystanie z aplikacji BOŚtoken.

Zobacz także

Jednak aplikacja BOŚtoken pozwala tylko na potwierdzenie transakcji z konta, a nie pełną mobilną obsługę rachunku, co jest w standardowej ofercie innych banków w Polsce.  

Co więcej - niektórzy klienci nie otrzymują SMS-ów, niezbędnych do zalogowania się do bankowości internetowej i wykonywania transakcji. "Jesteśmy świeżo po wdrożeniu zmian związanych z PSD2. Nasze serwery są mocno obciążone, co może skutkować opóźnieniami SMS. Prosimy o cierpliwość. Przepraszamy za niedogodności" - podkreślił BOŚ Bank.

Kiedy zostaną usunięte problemy? Tego bank dokładnie nie sprecyzował. Natomiast w poniedziałek 16 września od godziny 20 do 22 system BOŚBank24 oraz usługa TeleBOŚ będą niedostępne.

"Infolinia banku będzie dostępna z ograniczoną funkcjonalnością. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, dotyczących usług systemu, prosimy o kontakt pod numerem Infolinii: 801 355 455 lub 22 543 34 34. Infolinia dostępna w dni robocze od 07:45 do 19:00, w soboty od 10:00 do 18:00 – koszt zgodny z taryfą operatora" - napisał na Facebooku BOŚ Bank.

Zobacz także

RadioZET.pl/Cashless.pl