BNP Paribas na celowniku. Bank „zgubił” przelew na 200 tys. zł?

12.12.2019 21:36
BNP Paribas i problem z kodem SWIFT. Bank "zgubił" przelew na 200 tys. zł
fot. Jirapong Manustrong/Shutterstock (ilustracyjne)

Na konto firmowe jednego z klientów banku miała wpłynąć spora suma pieniędzy. Tak się jednak nie stało – zdaniem przedsiębiorcy – z winy banku.  

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin

Jeden z klientów banku BNP Paribas wywołał w sieci burzę, opisując swój problem – donosi Business Insider. Pan Marcin oczekiwał przelewu na firmowe konto, chodziło o kwotę nawet 200 tysięcy złotych. Według klienta, środki nie wpłynęły na konto jego spółki, bo bank bez ostrzeżenia zmienił tzw. kod SWIFT.

Zobacz także

Kod ten używany jest do identyfikacji odbiorcy przelewu przy międzynarodowych transakcjach. Podanie błędnego kodu uniemożliwi dokonanie transferu środków.

Od niemal trzech tygodni nie potraficie odnaleźć pieniędzy, które - jak co miesiąc od wielu miesięcy nasza spółka-matka przelała na nasze konto firmowe w BNP Paribas. Kwota jest niebagatelna - sięga kilkudziesięciu tysięcy dolarów, a nie wpłynęła, ponieważ zmieniliście Państwo kod SWIFT nie informując nas o tym

– pisze klient banku cytowany przez portal.

Od momentu transakcji minęły trzy tygodnie. Bank twierdzi, że o zmianie kodu informował z wyprzedzeniem. Bank, zapytany przez serwis o historię opisaną przez swojego klienta, odpowiedział m.in., iż nie może komentować konkretnych sytuacji klientów, gdyż byłoby to złamaniem tajemnicy bankowej.

Zobacz także

RadioZET.pl/Business Insider