Zamknij

Awarie w bankach. Rzecznik Finansowy bada sprawę

20.10.2020 15:41
Awarie w bankach. Rzecznik Finansowy bada sprawę
fot. goffkein.pro/shutterstock (ilustracyjne)

Rzecznik Finansowy pyta banki o przerwy w dostępie do bankowości online. Powodem są zbyt częste awarie i przerwy techniczne.

Awarie w bankach, weekendowe przerwy techniczne, brak możliwości zalogowania się do aplikacji czy problemy z płatnością kartą. To już powszechne problemy, z jakimi borykają się klienci banków.

Rzecznik Finansowy ma zbadać sprawę niedostępności usług oferowanych zdalnie przez banki. Przyjrzy się także sposobom informowania i traktowania klientów w sytuacjach kryzysowych.

Rzecznik Finansowy pyta banki o awarie i problemy techniczne

Rzecznik Finansowy wystała bankom pytanie o częstotliwość i zakres przerw w dostępności do bankowości zdalnej. O odpowiedź na to pytanie poprosił też Komisję Nadzoru Finansowego.

Zobacz także

Rzecznik Finansowy, dr hab. Mariusz Jerzy Golecki zwraca uwagę, że coraz częstsze są doniesienia o awariach w bankach.

Mamy wrażenie, że banki coraz częściej wprowadzają tzw. planowe techniczne przerwy w świadczeniu usług. Wydaje się, że coraz więcej jest też informacji o awariach. Jest to niepokojące zjawisko szczególnie w dobie epidemii, kiedy coraz więcej naszych aktywności, również finansowych, prowadzimy w sferze online

Mariusz Jerzy Golecki, Rzecznik Finansowy

Rzecznik Finansowy dodał, że chce poznać skalę awarii i problemów z bankowością elektroniczną i „podjąć inicjatywy zmierzające do ich zminimalizowania”. W piśmie do banków Rzecznik pyta o problemy z dostępnością do bankowości elektronicznej. Pyta także o sprawność działania bankomatów i wpłatomatów.

Zobacz także

Banki mają także przedstawić zasady określające sposób postępowania banku w przypadku wystąpienia awarii bądź innej sytuacji nadzwyczajnej oraz planowej przerwy w funkcjonowaniu systemów teleinformatycznych . Zdaniem Rzecznika, kluczowa jest wówczas komunikacja z klientem.

RadioZET.pl