Zamknij

Awaria w mBanku. Klientom zniknęły pieniądze

16.02.2021 09:13
mBank
fot. Marek BAZAK/East News

Klienci mBanku, sprawdzając wyciąg z konta, narażają się na duży stres: przez błąd systemu część z transakcji kartami została naliczona podwójnie. Bank uspokaja, że wszystko wróci do normy i prosi o wyrozumiałość.

Pieniądze wszyscy traktują nad wyraz poważnie, dlatego też gdy okazało się, że te trzymane na koncie w mBanku zaczęły ginąć, w internecie błyskawicznie pojawiły się relacje zaniepokojonych klientów.

Kwoty, jakie zniknęły z rachunku, sięgały nawet tysięcy złotych. Temperaturę kryzysu podniósł mocno brak możliwości skontaktowania się z infolinią i wyjaśnienia sprawy. Komunikat o wykryciu awarii i wszczęciu procedur naprawczych został opublikowany na Twitterze.

Awaria w mBanku. Podwójne obciążenie rachunku

Przyczyną zniknięcia pieniędzy z konta okazała się awaria, przez którą płatności kartą – w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz w przypadku wypłacania pieniędzy z bankomatu – zostały zaksięgowane podwójnie. Im więcej ktoś wydał, tym bardziej zostało uszczuplone jego konto.

Bank obiecał wytężone prace nad zidentyfikowaniem i usunięciem usterki oraz przywróceniem środków na rachunki klientów.

Skutki awarii udało się usunąć w nocy z poniedziałku na wtorek 15/16 lutego 2021. Z zapewnień mBanku wynika, że pieniądze zostały przywrócone właścicielom, ale nie obyło się bez niespodziewanych problemów: środki wracały na konta podwojone, co też należało naprawić.

Pieniądze zostały zwrócone automatycznie – mBank poinformował, że dokonał korekty transakcji i klienci mogą znów w pełni dysponować swoimi środkami.

RadioZET.pl/mBank