Idea Bank: błąd w podwójnym księgowaniu został usunięty

20.11.2019 17:02
Awaria Idea Bank 2019. Błąd w podwójnym księgowaniu został usunięty
fot. Piotr Hukalo/East News (ilustracyjne)

Idea Bank poinformował o usunięciu awarii w księgowaniu rachunków klientów. Z jej powodu od wtorku klientom podwójnie liczono wartość przelewów, a na niektórych kontach w ogóle zniknęły wszystkie środki.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin

Idea Bank od wtorku 19 listopada zmagał się z ogromną awarią, która bezpośrednio wpłynęła na konta klientów.

Z powodu błędu zostały podwójnie zaksięgowane rachunkach klientów rozliczenia transakcji płatniczych dokonanych w weekend 16-18 listopada 2019 roku. Ponadto w pliku rozliczeniowym mogły się również pojawić nieliczne transakcje z 15 listopada tego roku.

Zobacz także

Klienci banku nie ukrywali irytacji z powodu awarii.

"Dostałam dziś SMS-a, że mam zadłużone konto na 13,29 zł chociaż nie wiem jakim cudem. Ponadto z dnia wczorajszego mam w historii transakcje na ponad 30 zł, których w ogóle nie robiłam, cały dzień płaciłam gotówką" - napisała na Facebooku pani Paulina.

"Rano dostałem SMS z tym, iż mam saldo na minusie. Przez dwie godziny próbowałem się dodzwonić. W końcu udało mi się połączyć na czacie, gdzie dowiedziałem się od konsultantki iż to problem podwójnego księgowania. Czemu bank nie uprzedził klientów. Bałem się o oszczędności, zablokowałem kartę myśląc, że ktoś się włamał na konto" - dodał pan Jarosław.

Zobacz także

"Środki zostały zwrócone"

W środę popołudniu Idea Bank poinformował o usunięciu błędu, "która spowodowała podwójne księgowania części transakcji płatniczych".

Wszyscy klienci otrzymali zwrot nieprawidłowo pobranych środków poprzez odpowiednią korektę na należących do nich rachunkach. Tak jak informowaliśmy wcześniej, nie były wymagane żadne działania po stronie klientów banku – środki zostały zwrócone automatycznie

Idea Bank

Idea Bank poinformował, że "w najbliższych dniach bank będzie dokonywał korekt skutków błędnych księgowań", na przykład bezpodstawnie naliczonych odsetek, czy kosztów prowizji od błędnie zaksięgowanych transakcji.

Raz jeszcze przepraszamy naszych klientów za wszystkie niedogodności, w tym za utrudniony dostęp do naszych infolinii w dniu dzisiejszym, wynikający z wzrostu liczby udzielanych konsultacji

Idea Bank

Zobacz także

RadioZET.pl