Oceń
Muzeum Auschwitz zareagowało na nową ofertę Amazona. Sklep chciał sprzedawać m.in. bombki choinkowe z wizerunkiem byłego obozu koncentracyjnego.
Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin
Polskie muzeum skrytykowało amerykańskiego giganta handlu elektronicznego za sprzedaż produktów ze zdjęciami nazistowskiego obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birnenau. W trakcie II Wojny Światowej życie straciło tam ponad milion osób, głównie Żydów.
Jak czytamy we wpisie Muzeum Auschwitz na Twitterze, sprzedaż „ozdób choinkowych” z wizerunkiem obozu „nie wydaje się właściwa”. Muzeum odniosło się też do sprzedaży otwieraczy do butelek ze zdjęciami z byłego obozu. Jak czytamy we wpisie „to niepokojący sygnał braku szacunku”. W ofercie sklepu znajdowała się m.in. podkładka pod mysz. BBC News informuje, że na ozdobach świątecznych znajdowały się nie tylko zdjęcia obozu, ale też linii kolejowej prowadzącej do bramy obozu i ogrodzenia z drutu kolczastego.
Amazon zadeklarował, że po pierwsze, tego typu produkty zostaną usunięte. Po drugie, firma wyciągnie konsekwencje wobec sprzedawców, którzy nie będą stosowali się do zaleceń – wynika z komunikatu.
Muzeum w kolejnym wpisie upomniało sklep Wish Shopping, w którym także miały być dostępne tego typu produkty.
RadioZET.pl/BBC News
Oceń artykuł
