Zamknij

Apart w ogniu krytyki przez świąteczna reklamę. Parodia hitem sieci

13.11.2020 17:13
Apart reklama 2020. Parodia przebojem sieci. Co myślą eksperci?
fot. Apart/YouTube (screenshot)

Apart zaprezentował najnowszą reklamę świąteczną z udziałem Julii Wieniawy, Anny Lewandowskiej i Małgorzaty Sochy. Internauci krytykują spot za kicz, a hitem sieci została przeróbka klipu bożonarodzeniowego. Jak sprawę oceniają eksperci?

Apart, istniejąca od 1983 roku sieć salonów jubilerskich, przed tegorocznymi Świętami postanowiła promować swoją biżuterię kampanią reklamową z udziałem trzech znanych polskich aktorek i celebrytek. Julia Wieniawa, Małgorzata Socha i Anna Lewandowska w trwającym prawie 4 minuty klipie zagrały trzy przyjaciółki, które w bajkowej i śnieżnej scenerii celebrowały świąteczny czas. Przez cały spot towarzyszy im piosenka Zbigniewa Wodeckiego "Lubie wracać tam gdzie byłem". 

Za sesję zdjęciową do kampanii i realizację klipu odpowiadał fotograf Marcin Tyszka. Opublikowany przed tygodniem świąteczny spot spotkał się z gorącą reakcją internautów. Część komentujących wytknęła Apartowi promowanie kiczu i infantylnego sposobu spędzania Świąt.

"Jaka piękna i długa jest reklama Apartu"

Apart tłumaczył, że nowe ambasadorki marki to "wyjątkowe, charyzmatyczne kobiety, które są spełnione w życiu prywatnym, z sukcesami realizują swoje zawodowe pasje i niezmiennie od wielu lat inspirują miliony Polek".

Zobacz także

"Anna Lewandowska to utytułowana sportsmenka i trenerka, która porwała za sobą rzesze kobiet, mobilizując je do zmian i zdrowego trybu życia. Na co dzień jest szczęśliwą mamą i żoną Roberta Lewandowskiego. Julia Wieniawa mimo młodego wieku ma na koncie wiele sukcesów - jest wokalistką i aktorką, z powodzeniem realizuje się także jako bizneswoman" - komentował Apart. 

Zupełnie inne spojrzenie na świąteczny klip Apartu zaprezentował Klub Komediowy, który na Facebooku opublikował parodię reklamy. "Czy ci z was, którzy obejrzeli najnowszą kampanię Apartu też poczuli się, jakby ktoś wręczył im promyk szczęścia zawinięty w pazłotko luksusu? W nas uderzył taki świąteczny podmuch, że nie mogliśmy się powstrzymać" - napisał Klub Komediowy na Facebooku.

Zobacz także

Z piosenki w wykonaniu Ani Iwanek możemy się dowiedzieć, "jaka piękna i długa jest reklama Apartu". Autorzy pastiszu reklamy wyraźnie naśmiewali się z bajkowej stylistyki klipu, infantylnych zachowań jego bohaterek oraz komercyjnego charakteru spotu. Firma jubilerska postanowiła zareagować na przeróbkę z przymrużeniem oka. "Zrobiliście nam tym dzień. Już wiemy, kto będzie robił naszą kolejną reklamę" - napisał Apart w komentarzach pod piosenką Klubu Komediowego.

Jak podkreślił portal Wirtualnemedia.pl, eksperci od reklamy i marketingu są podzieleni w sprawie najnowszej kampanii Apartu. - Dystans pomiędzy słitaśnością spotu, a rzeczywistością okazał się zbyt duży, aby tę produkcję odebrać zwyczajnie, może nawet obojętnie, po prostu jako kolejną reklamę. Obietnica (ozdobiona biżuterią Apart staniesz się piękniejsza, zabłyśniesz), która dotychczas wydawała się bliska i całkiem realna, stała się dziś śmiesznością, sarkazmem rzuconym w twarz kobietom, które walczą na ulicach o podmiotowe traktowanie - komentował Marcin Kalkhoff, partner w BrandDoctor, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Zobacz także

Z kolei w ocenia Marka Gonsiora, doradcy marki i niezależny konsultant z Marketers, Apart stworzył "nie tylko długi, ale wręcz dłużący się zlepek dość przypadkowych ujęć, ze sporą ekspozycją produktu i subtelnym brandingiem". Natomiast Jacek Kotarbiński, ekspert ds. marketingu i wizerunku w rozmowie z portalem podkreślił, że marki jubilerskie zazwyczaj korzystają z przesłodzonych komunikatów reklamowych.

- Trudno się dziwić, przecież głównym silnikiem napędzającym zakupy są tutaj emocje, chęć wyróżnienia się, elegancja, blichtr oraz wszelkiej maści znamiona luksusu. Apart jako marka przyzwyczaił odbiorców do obecności w ekskluzywnych obszarach modowych, polskich produkcjach filmowych oraz reklamach - komentował Kotarbiński. 

RadioZET.pl/Wirtualnemedia.pl