AliExpress liczy gigantyczne zyski po dniu singla

12.11.2019 08:12
Aliexpress 11.11. Dzień singla rekordowy w Chinach
fot. PAP/EPA/MENG DELONG

Rekordowy dzień singla, czyli doroczne chińskie święto wyprzedaży. Serwis AliExpress w ciągu 24 godzin sprzedał produkty o wartości 38,4 mld dolarów.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin

AliExpress, jeden z największych serwisów e-commerce na świecie, liczy gigantyczne zyski po tegorocznym dniu singla.

To tradycyjne święto w Chinach, bardzo popularne wśród młodych ludzi. Cerebrację życia w pojedynkę od lat wykorzystują serwisy aukcyjne, oferujące 11 listopada bardzo atrakcyjne promocje. 

Jak podała gazeta „South China Morning Post”, w poniedziałek 11 listopada AliExpress sprzedał swoim klientom produkty o wartości 268,4 mld juanów – w przeliczeniu to 38,4 mld dolarów. To prawie 26 proc. więcej niż przed rokiem.

Zobacz także

W ciągu zaledwie pierwszych 30 minut wyprzedaży osiągnięto 10 mld dolarów z zakupów na AliExpress. Chiński serwis aukcyjny podjął współpracę z partnerami z wielu krajów, przez co z promocji mogli skorzystać klienci z całego świata.

– W tym roku AliExpress zaprosił do współpracy przy 11.11 sprzedawców z Włoch, Hiszpanii, Turcji i Rosji. Jest to pierwsza tego typu inicjatywa platformy, co niewątpliwie sprawi, iż tegoroczna edycja stanie się wyjątkowa. Dodatkowo przygotowany został specjalny graficzny przewodnik, ułatwiający korzystanie z platformy klientom z Polski, zachęcając ich tym samym do zakupów bezpośrednio przez aplikację mobilną – tłumaczyła Katarzyna Binert, e-commerce Manager w firmie Gemius, w rozmowie z „Rzeczpospolitą”.

Zobacz także

Aplikacja AliExpress, zarówno w Google Play i App Store, jest obecnie najchętniej pobieraną wśród polskich właścicieli urządzeń mobilnych.

– Polski e-konsument jest również coraz bardziej otwarty na zakupy transgraniczne. Już 26 procent internautów w Polsce dokonało zakupu w zagranicznym sklepie internetowym – komentował Maciej Kapuściński, traffic & webdevelopment director w Result Media, w rozmowie z „Rz”.

Zobacz także

RadioZET.pl/South China Morning Post/Rzeczpospolita