Po zakupy z AliExpress do paczkomatu. Firma łączy siły z InPost

20.11.2019 09:35
AliExpress łączy się z InPost. Zakupy trafią do paczkomatu
fot. ARKADIUSZ ZIOLEK/East News (ilustracyjne)

InPost stał się partnerem platformy zakupowej AliExpress. Efekt? Przesyłki z Chin trafią do paczkomatów.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Linkedin  

Firma obsługująca ponad 5 tysięcy paczkomatów została „strategicznym partnerem” platformy AliExpress – donosi „Puls Biznesu”. Jak czytamy w serwisie, współpraca z chińskim partnerem do dla polskiej firmy szansa na zwiększenie wpływów.

Gazeta powołuje się na raport „E-commerce w Polsce”, z którego wynika, że AliExpress należący do grupy Alibaba jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych platform e-handlowych wśród Polaków, którzy kupują w internecie. Spontanicznie wskazuje go co ósmy badany, lepsze wyniki mają tylko Allegro, OLX i Zalando. Rozpoznawalność chińskiej platformy w Polsce może poprawić się właśnie dzięki współpracy z siecią paczkomatów.

Zobacz także

Kiedy pierwsze przesyłki z Chin trafią do paczkomatów? Jak donosi serwis, usługa zostanie udostępniona w „najbliższym czasie”. Dodaje, że przesyłki z AliExpress będzie można zamawiać prosto do paczkomatów. Możliwa też będzie opcja śledzenia paczki. Do tej pory klienci AliExpress otrzymywali paczki dzięki Poczcie Polskiej i firm kurierskich.

Jak zaznacza serwis, współpraca chińskiego serwisu z InPostem to kolejny w tym roku krok na drodze do poprawy obsługi logistycznej polskich klientów. W lutym udostępniono opcję bezpłatnej wysyłki bezpośredniej do Polski z deklarowanym czasem dostawy (do 20 dni od płatności).

Zobacz także

Zgodnie z raportem Gemiusa odbiór w paczkomacie był drugą najchętniej wybieraną formą dostawy podczas e-zakupów, ustępując jedynie dostawie kurierem do domu lub pracy.

Moment uruchomienia takiej usługi jest dobry — okres przedświąteczny to szczyt zamówień w e-handlu. Trzeba jednak brać poprawkę na to, że już obecnie przy zamówieniach na platformie AliExpress terminy dostawy są wyznaczane na... styczeń 

– zaznacza dla serwisu dr hab. Arkadiusz Kawa, dyrektor Sieci Badawczej Łukasiewicz — Instytut Logistyki i Magazynowania.

InPost to pierwsza firma w Polsce, która stworzyła sieć Paczkomatów - samoobsługowych punktów nadania i odbioru paczek, czynnych 24/7. Obecnie dostępnych jest ponad 5 tysięcy paczkomatów w Polsce. Firma działa na rynku od 20 lat i zatrudnia ponad 8 tysięcy pracowników. InPost połączy siły z chińskim serwisem sprzedażowym AliExpress, który należy do Alibaba Group. Serwis został uruchomiony w 2010 roku, jako platforma poświęcona wyłącznie sprzedaży detalicznej. Dostawcy produktów, którzy korzystają z usług strony AliExpress, to przeważnie małe lub średnie firmy z Chin.

RadioZET.pl/”Puls Biznesu”