LiveChat chce wejść na giełdę w USA

30.11.2017 14:55

LiveChat jest  zainteresowany debiutem na giełdzie w Stanach Zjednoczonych.  W nowym roku planuje rozpocząć rozmowy z zagranicznymi inwestorami.

LiveChat chce wejść na giełdę  w USA fot. Agencja Gazeta

LiveChat chciałby pozyskać do akcjonariatu fundusze ze Stanów Zjednoczonych, nadal myśli również o wejściu na jedną z tamtejszych giełd, wynika z wypowiedzi prezesa Mariusza Ciepłego.

- Myślimy o rynku finansowym w USA. W nowym roku chcielibyśmy rozpocząć rozmowy z zagranicznymi inwestorami, kolejnymi funduszami, które przede wszystkim są zza oceanu. - powiedział Ciepły podczas konferencji prasowej.

 - Nie ma potrzeby prosić inwestorów o pieniądze do spółki. Chcemy wejść na giełdę, a czy będzie to Nasdaq, czy New York Stock Exchange (NYSE), to jeszcze tego do końca nie wiemy. Jesteśmy jedyną spółką SaaS-ową, która zarabia i jest rentowna na tym poziomie i to jest bardzo interesujące dla amerykańskich inwestorów. - dodał prezes.

Podkreślił, że nie zapadła jeszcze ostateczna decyzja, czy będzie to dual listing, czy przeniesienie notowań akcji na jedną z giełd w USA.

Ciepły powiedział także, że spółka nie ma planów dotyczących akwizycji w Polsce ani w USA.

- Jesteśmy spokojni jeśli chodzi o nasze finanse i naszą politykę dywidendową. - powiedział Ciepły.

LiveChat Software zwiększył bazę klientów o 576 firmy netto w XI

LiveChat Software miał 22 805 klientów korzystających z płatnej wersji produktu LiveChat według stanu na 1 grudnia 2017 r., podała spółka.

W ujęciu m/m, liczba klientów wzrosła o 576 netto (uwzględniając odejścia). Dla porównania na początku poprzedniego miesiąca (1 listopada 2017 r.) liczba klientów spółki wynosiła 22 229. Przed rokiem (1 grudnia 2016 r.) liczba klientów wynosiła 17 771.

- Tempo pozyskiwania klientów to dla nas kluczowy wskaźnik biznesowy. Listopad był dla nas pod tym względem najlepszym miesiącem w całej historii LiveChat Software - powiedział prezes Mariusz Ciepły.

Z rozwiązania LiveChat korzystają klienci z ok. 150 krajów. Są to firmy ze wszystkich branż, przy czym najwięcej jest firm z takich sektorów jak: IT, edukacja, sprzedaż detaliczna, rozrywka i marketing.

Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu "live chat dla biznesu". Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.

ISBnews/OP

Oceń