Biedronka, Lidl i Rossmann wśród najpopularniejszych sieci sklepów w Polsce

15.06.2019 14:20
Zakupy 2019. Biedronka, Lidl i Rossmann wśród najpopularniejszych sieci sklepów
fot. Photobac/Shutterstock (ilustracyjne)

Między innymi Biedronka i Lidl należą do najbardziej popularnych sieci handlowych w Polsce. Jak wynika z badania "YouGov BrandIndex", które po raz pierwszy przeprowadzono w naszym kraju.

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Facebooku

Jak wynika z badań marketingowych wśród najpopularniejszych sieci znalazła się Biedronka, Lidl, Rossmann, Decathlon, Castorama, Pepco, Ikea oraz CCC.

To rezultat pierwszej polskiej edycji "YouGov BrandIndex". Jest częścią globalnego badania kondycji i wizerunku marek z różnych sektorów handlu detalicznego.

Zobacz także

Jakie są najpopularniejsze sklepy w Polsce?

Badanie, wykonane przez agencję badań rynku Inquiry i YouGov, ma odzwierciedlać nastroje konsumenckie w reakcji na kampanie reklamowe i inne doniesienia w mediach oraz wydarzenia sezonowe. 

Co pokazały badania? Aż 75 proc. dorosłych Polaków robi zakupy w Biedronce. Z kolei najchętniej polecanym sklepem spożywczym jest Lidl - kupuje w nim 59 proc. rodaków. Wskaźnik rekomendacji wynosi 49 proc. ogółem, a wśród klientów sieci – 70 proc.

Wśród drogerii najpopularniejszy okazał się Rossmann - w tej sieci kupuje 57 proc. ankietowanych. Z kolei wskaźnik rekomendacji wynosi 54 proc. ogółem i 73 proc. wśród klientów.

Rosmannowi stara się dorównać Hebe, należące do portugalskiej spółki Jeronimo Martins. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy sieć znacząco poprawiła wizerunek. Wskaźnik rekomendacji wśród jej klientów jest w ostatnich dniach równie wysoki, co dla Rossmanna.

Zobacz także

Decathlon jest za to najpopularniejszy wśród sklepów sportowych - w tej sieci kupuje 16 proc. dorosłych Polaków. Zaraz za nim znajduje się 4F (11 proc.).

Spośród sieci DIY (z ang. Do it yourself, Zrób to sam) jest Castorama (25 proc.), a wśród sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz – Ikea (37 proc.). Na rynku mody najsilniejsze są Pepco (zakupy robi tu 30 proc. respondentów), H&M (22 proc.) i Reserved (15 proc.).

Z kolei do najpopularniejszych marek obuwniczych Polaków należą CCC (28 proc. badanych kupuje w tej sieci) i Deichmann (15 proc.). W ocenie respondentów obie ustępują jednak innym markom pod względem jakości.

Jak podał portal marketingprzykawie.pl, wyższe wyniki w tym obszarze mają m.in. Wojas i Ryłko (wskaźnik jakości dla obu tych marek wynosi 25 proc.). Podium zajmują znane brandy międzynarodowe: Adidas (wskaźnik jakości na poziomie 47 proc.), Nike (40 proc.) oraz Puma (36 proc.).

Zobacz także

Jak zrobiono badanie?

Badanie "YouGov BrandIndex" jest realizowane od dziesięciu lat według tej samej metodologii dla wszystkich krajów na panelu badawczym. Panel liczy ponad 6 mln respondentów z 43 państw (w tym USA, krajów Europy Zachodniej, Rosji, Azji i Bliskiego Wschodu). W tym roku do tego grona dołączyła również Polska.

W naszym kraju obejmuje 60 marek podzielonych na 6 sektorów: sieci spożywcze, DIY, moda, obuwie, sport, drogerie.

Już wkrótce badanie zostanie rozszerzone o branżę gastronomiczną oraz marki sklepów z elektroniką i artykułami dla dzieci. Jeszcze w tym roku dołączą kolejne sektory: FMCG, banki, ubezpieczenia, telekomunikacja, media.

Zobacz także

RadioZET.pl/marketingprzykawie.pl