Taxify z nową nazwą. Aplikacja przewozowa z nowymi usługami w Polsce

07.03.2019 10:20

Aplikacja do zamawiania przejazdów Taxify zmieniła nazwę. Od czwartku usługę będzie można znaleźć jako Bolt. Wywodząca się z Estonii firma zapowiedziała również rozwój nowych usług w Polsce.

Taxyfy zmienił nazwę na Bolt. Od kiedy? fot. mat. prasowe

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Facebooku

Zagłosuj

Czy korzystasz z aplikacji mobilnej Uber?

Taxify powstał ponad pięć lat temu w Estonii. Pierwotnie aplikacja służyła do zamawiania przejazdów taksówkami i miała gromadzić wszystkie lokalne taksówki na jednej platformie.

Z czasem usługa stała się europejską konkurencją dla amerykańskiego Ubera, który oferuje płatne przejazdy oferowane przez kierowców samochodów osobowych, a nie taksówkarzy.

Jak teraz nazywa się Taxify?

W czwartek aplikacja Taxify zmieniła nazwę. 

– Nowa nazwa, Bolt, oznacza szybkość i łatwe przemieszczanie się – dokładnie takie powinno być poruszanie się po mieście, czy to samochodem, czy hulajnogą, czy podczas korzystania z transportu publicznego. Bolt oznacza w języku angielskim piorun, co podkreśla również nasze przekonanie o tym, że przyszłość transportu będzie elektryczna – wyjaśnił Markus Villig, założyciel i szef firmy Bolt.

Wywodząca się z Estonii marka technologiczna działa w ponad 30 krajach na całym świecie, w których obsługuje już ponad 25 milionów pasażerów, będąc liderem w Afryce i w Europie.

Jako pierwsza na świecie udostępniła również możliwość zarówno zamawiania przejazdu, jak i wypożyczania hulajnóg, w jednej aplikacji. Obecnie trwają prace nad rozszerzeniem usługi współdzielenia elektrycznych hulajnóg także w innych miastach.

Gdzie można korzystać z aplikacji Bolt?

W Polsce aplikacja jest dostępna od 2016 roku. W ciągu ostatnich 12 miesięcy nastąpił jej niezwykle dynamiczny rozwój – Taxify pojawiło się w ośmiu nowych lokalizacjach.

Obecnie z rozwiązania mogą już korzystać mieszkańcy Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Trójmiasta, Poznania, Aglomeracji Śląskiej, Łodzi, Lublina, Bydgoszczy, a od dziś – również Białegostoku.

Wśród różnych kategorii, w których można wybierać przejazd, na szczególną uwagę zasługuje wyjątkowa na polskim rynku kategoria Bez barier, w której przejazd zamówić mogą osoby z niepełnosprawnością, podróżujące z psem-przewodnikiem czy seniorzy, a kierowcy są specjalnie przeszkoleni, aby móc pomagać pasażerom.

Na razie jest ona obecna tylko w Warszawie, ale w nadchodzących miesiącach planowane jest również wprowadzenie takiego udogodnienia w innych miastach. 

Nowa marka będzie wprowadzana stopniowo w ciągu najbliższych tygodni na światowych rynkach. Ikona aplikacji początkowo pozostanie niezmieniona, aby użytkownicy i kierowcy mogli bez problemu znaleźć ją na swoich smartfonach. Aplikacja zaktualizuje się automatycznie, zatem jej użytkownicy nie będą musieli podejmować żadnych działań.

RadioZET.pl/PTD

Oceń