Zamknij

Pakiet startowy dla małej firmy – co powinno się w nim znaleźć?

Pakiet startowy dla małej firmy – co powinno się w nim znaleźć?
fot. ---

Zazwyczaj wszystko zaczyna się od innowacyjnego pomysłu, potem przychodzi czas na analizę rynku, wypełnienie wszystkich formalności i już mamy własną firmę.

To dopiero połowa sukcesu, bo tak naprawdę samo założenie firmy to bułka z masłem. Prawdziwym wyzwaniem jest wejście na rynek (i utrzymanie się na nim) oraz umiejętna organizacja pracy i zarządzanie zespołem – nawet jeśli liczy on zaledwie kilka osób. By ułatwić te zadania, przygotowaliśmy listę elementów, o których należy pamiętać przy starcie z własną firmą!

Podstawa to organizacja miejsca pracy

Początkom prowadzenia własnej firmy zazwyczaj towarzyszy duży entuzjazm – w końcu wiele osób dzięki temu zaczyna spełniać marzenia i monetyzować swoje pasje. Nie chcemy go gasić, ale własna firma – nawet bardzo mała – to przede wszystkim ciężka praca. Od czego zacząć? Jeśli wszystkie formalności mamy już za sobą, to najlepiej od organizacji miejsca pracy.

Wyposażenie własnego biura wymaga uprzedniego wypracowania planu i trzymania się go. Na początku warto sporządzić listę rzeczy, których zakup jest niezbędny.

1. Komputer – to must have niemal każdej działalności gospodarczej. Jego parametry powinny być dostosowane do naszych potrzeb – jeśli prowadzimy studio projektowe lub graficzne, to powinniśmy postawić na sprzęt stacjonarny z porządną kartą graficzną, do prac biurowych wystarczy komputer lub laptop ze średniej półki.

2. Telefon firmowy – oczywiście do celów zawodowych możemy używać telefonu prywatnego, jednakże wtedy bardzo trudno będzie utrzymać nam tzw. work-life balance, czyli równowagę pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym.

3. Skaner, drukarka, kopiarka – to kolejne urządzenia, które są niezbędne przy prowadzeniu własnej firmy. Przydadzą się nam one m.in. do drukowania umów, formularzy i faktur dla naszych kontrahentów.

4.  Akcesoria biurowe – pieczątka firmowa, papier do drukarki, materiały piśmiennicze, spinacze, dziurkacze, kartki/notesy do notowania, segregatory i teczki: z pozoru wszystkie te rzeczy wydają się drobiazgami, ale dopiero, gdy ich zabraknie, to okazuje się jaką istotną funkcję pełnią w codziennej pracy.

5. Meble biurowe – biurka i fotele, zamykana szafka na dokumenty, stół i krzesła dla gości zewnętrznych (jeśli mamy zamiar takowych przyjmować).

Zadbaj o szybki internet

Jeśli już mamy za sobą wyposażanie biura, to warto pomyśleć o dobrym Internecie, a o to wbrew pozorom nie jest bardzo łatwo. Nie każdy operator sprosta naszym wymaganiom, dlatego też do jego wyboru warto podejść w pełni świadomie. Czym powinien się charakteryzować dobry internet?

1.  Szybką prędkością przesyłu danych.

2.  Dużą szybkością ładowania się stron.

3.  Dostępem bez przerw.

W przypadku prowadzenia własnej firmy zdecydowanie warto skorzystać z oferty przeznaczonej specjalnie dla firm. Przykładowo, Internet od UPC Biznes – w zależności od wybranego wariantu – rozpędza się od 400 Mb/s aż do 1000 Mb/s. Ponadto decydując się na tę opcję mamy w pakiecie pisemną gwarancję SLA, dedykowaną infolinię, oraz deklarację, że w razie awarii operator zobowiązuje się do jej naprawy w ciągu 6 godzin (w przeciwnym przypadku otrzymujecie rekompensatę). Jeśli nie prowadzimy jednoosobowej firmy, warto wybrać wyższą opcję internetu – do 600 Mb/s za 69,99 zł netto lub do 1000 Mb/s 99,99 zł netto – ponieważ dzięki temu zyskamy komfort korzystania z internetu przez kilka osób jednocześnie oraz pakiet bezpieczeństwa, który uchroni nas przed potencjalnymi atakami hackerskimi. Co ważne, Internet od UPC Biznes można testować przez 60 dni, dzięki temu łatwo przekonać się czy wszystko działa tak, jak byśmy chcieli.

Narzędzia i programy, które ułatwiają pracę

Na samym końcu warto zadbać o narzędzia i programy, dzięki którym będziemy mogli wykorzystać potencjał naszego internetu. Jeśli nasza codzienna praca opiera się na tworzeniu różnego rodzaju komunikatów tekstowych, tabel czy prezentacji, warto wykupić Microsoft Office 365 dla firm. Natomiast, jeśli z tego typu programów mamy zamiar korzystać raczej sporadycznie, to z powodzeniem pakiet ten może zastąpić Google Docs.

Kolejną ważną kwestią, o którą należy zadbać, są programy do komunikacji – zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej. Tu niezastąpione są takie rozwiązania jak Microsoft Teams czy Google Hangouts. Pierwszy z wymienionych programów można nabyć w rozszerzonym pakiecie Microsoft Office 365, natomiast ten drugi jest w pełni darmowy. Przydać się może również Skype czy Zoom (zwłaszcza do konferencji online).

Warto też pamiętać o narzędziach ułatwiających zarządzanie projektami. Tu warto wymienić: Trello, Slack, Podio czy nieco bardziej rozbudowane i profesjonalne programy, jak np. Microsoft Project Professional, Statlook i GanntProject.

Założenie własnej firmy to dopiero początek długiej drogi do sukcesu. Zanim zaczniemy tworzenie długofalowej strategii biznesowej, zdecydowanie warto wcześniej zająć się bardziej prozaicznymi zadaniami jak wspominania już organizacja miejsca pracy, znalezienie dobrego operatora Internetu dla firm oraz zapewnienie sobie i swojemu zespołowi podstawowych narzędzi ułatwiających codzienną pracę. Dzięki temu na co dzień będziemy mogli skupić się na realizacji celów biznesowych, a nie na zajmowaniu się np. nieustannymi problemami ze zbyt wolnym Internetem.

Artykuł sponsorowany.