Jak zarejestrować firmę przez bank?

06.04.2018 12:56

Ponad tysiąc przedsiębiorców skorzystało z możliwości rejestracji firmy za pomocą bankowości elektronicznej. Jest to pierwsze tego rodzaju rozwiązanie na polskim rynku.

Kobieta pracuje na laptopie fot. Anete Lūsiņa on Unsplash

Przedsiębiorcy, którzy chcą zarejestrować firmę za pośrednictwem bankowości elektronicznej, mogą to obecnie zrobić w PKO BP i mBanku. Rejestracja odbywa się w formie elektronicznej, bez konieczności wizyty w urzędzie. Cała procedura zajmuje kilka minut, a dokumenty podpisuje się Profilem Zaufanym. Usługa skierowana jest do przedsiębiorców, którzy rejestrują działalność w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).

- Usługa została uruchomiona w styczniu 2018 roku. Mogą do niej przystąpić wszystkie banki działające na polskim rynku. Ilość założonych przez bankowość elektroniczną firm świadczy o tym, jak duża było zapotrzebowania na takie rozwiązanie. Jest ono kolejnym z wielu działań, które przygotowaliśmy dla przedsiębiorców i które znacząco ułatwi im prowadzenie swoich biznesów - mówi wiceminister przedsiębiorczości i technologii Tadeusz Kościński.

Jak zarejestrować firmę przez bank?

Wystarczy wypełnić jeden wniosek, aby zarejestrować działalność gospodarczą i jednocześnie otworzyć rachunek firmowy w banku. Bank dostarcza narzędzia niezbędne do rejestracji działalności gospodarczej, takie jak: dostęp do bankowości elektronicznej, formularz rejestracji firmy oraz Profil Zaufany, dzięki któremu można zatwierdzić wniosek i który pozwoli załatwiać w przyszłości inne sprawy związane z prowadzeniem firmy (https://ewnioski.biznes.gov.pl/suppliant/upage/general/new_case.page).

Przedsiębiorca, który rejestruje firmę z wykorzystaniem bankowości elektronicznej, może liczyć na wsparcie na każdym etapie składania wniosku. Banki uruchomiły w tym celu specjalne infolinie. Ponadto, przedsiębiorca otrzymuje na adres e-mail informacje o kolejnych etapach wypełniania wniosku oraz wiadomości z CEIDG.

Czas potrzebny do zarejestrowania działalności oraz otrzymania przez przedsiębiorcę numerów NIP i REGON nie powinien przekraczać jednego dnia roboczego.

Po założeniu działalności przedsiębiorca będzie mógł korzystać również z innych udogodnień z zakresu e-administracji, m.in. dostępu do PUE ZUS, zgłoszenia zbioru danych osobowych do GIODO, rejestracji kasy fiskalnej, dostępu do Portalu Podatkowego, zmiany danych firmy w CEIDG, zawieszenia i wznowienia działalności gospodarczej.

Usługa zakładania działalności gospodarczej przez bankowość elektroniczną jest elementem współfinansowanego z Programu Polska Cyfrowa projektu pn. Rozwój pojedynczego punktu kontaktowego trzeciej generacji. Fundusze pochodzą z Programu Polska Cyfrowa.

Więcej informacji:
https://www.biznes.gov.pl/przedsiebiorcy/biznes-w-polsce/zakladam-firme/rejestracja-dzialalnosci/zaloz-firme-przez-bank

PAP/OP

pitformat_billboard_750x100_v1
Oceń
Tagi