Biedronka ograniczyła plastik w swoich produktach

10.04.2019 16:00

Z produktów marek własnych, m.in. kosmetycznych, sieć Biedronka wycofała plastikowe składniki. Dzięki temu sieć planuje wyeliminować ponad 300 ton plastiku rocznie.

Biedronka ograniczyła plastik w swoich produktach. Planuje zlikwidować ponad 300 ton rocznie fot. Karolis Kavolelis/Shutterstock (ilustracyjne)

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Facebooku

Biedronka, największa w Polsce sieć dyskontów (ponad 2900), zatrudniająca około 65 tys. osób, zdecydowała o ograniczeniu plastiku w produktach marek własnych. 

W jakich produktach ograniczono plastik?

Jak podał portal Wiadomościhandlowe.pl, firma zrezygnowała m.in. ze stosowania mikrogranulek plastikowych. Stosuje się go do produkcji peelingów, żeli do mycia ciała i twarzy, past do zębów oraz artykułów do czyszczenia i polerowania.

Z mikrogranulek zrezygnowały marki własne Biedronki – Be Beauty, Dentix i Cler. Plastikowe drobinki zostały zastąpione naturalnymi. Zdaniem sieci tylko dzięki temu wyeliminowano 1,5 tony plastiku.

Plastik wyeliminowano m.in. z patyczków higienicznych obecnie wykonanych z bawełny i papieru, a w tabletkach do zmywarek Kraft zastosowano rozpuszczalną folię. Biedronka planuje wyeliminować ponad 334 tony plastiku rocznie. 

Ponadto od środy 10 kwietnia w dyskontach pojawiły się nowe torby typu T-shirt. Wykonano je w 80 procentach z materiałów pochodzących z odzysku. Dodatkowo w 100 proc. podlegają recyklingowi. 

– Nasi klienci chętnie sięgają po torby wielokrotnego użytku, w ubiegłym roku zakup toreb w sklepach naszej sieci zmniejszył się o prawie 40 procent. Dzięki temu przyczyniamy się do zmniejszenia zanieczyszczeń mórz i oceanów – powiedziała Sylwia Krzyżycka, dyrektor ds. ochrony środowiska z Jeronimo Martins Polska S.A.

RadioZET.pl/Wiadomościhandlowe.pl/PTD

Oceń