ING Bank Śląski ostrzega przed oszustami. Złośliwe oprogramowanie w mailach

17.06.2019 14:33
ING Bank Śląski ostrzega przed oszustami. Złośliwe oprogramowanie w mailu
fot. GaudiLab/Shutterstock (ilustracyjne)

ING Bank Śląski ostrzega klientów przed oszustami podszywającymi się pod niego w wiadomościach mailowych. Po jego otwarciu na komputerze ofiary instalowane jest złośliwe oprogramowanie. 

Chcesz być na bieżąco? Śledź Radio ZET - BIZNES na Facebooku

Jak podał ING Bank Śląski, klienci mogli paść ofiarą oszustów internetowych.

"Mejl z groźnym załącznikiem może dotyczyć zaległych płatności lub urzędniczych ponagleń. Po otwarciu załącznika na komputerze instaluje się szkodliwe oprogramowanie, które podmienia numery kont w przelewach" - podkreślił bank w komunikacie.

Szkodliwe oprogramowanie – trojan, uaktywnia się w momencie gdy chcesz się zalogować do bankowości na komputerze.

Zobacz także

Swoje właściwe działanie rozpoczyna w momencie, gdy zlecasz przelew. Oprogramowanie podmienia wówczas numer rachunku na rachunek bankowy używany przez przestępców. Na ekranie komputera tego nie widać - zmiana dotyczy informacji, które przeglądarka wysyła do banku. W konsekwencji przelew zmodyfikowany przez trojana wysyłany jest na rachunek przestępców

ING Bank Śląski

Bank radzi, aby nie otwierać wiadomości nieznanego pochodzenia i dołączonych do nich załączników. Warto stosować aktualne oprogramowanie antywirusowe i antyszpiegowskie.

Klienci powinni też uważnie czytaj treści SMS-ów z banku z kodem autoryzującym transakcję.

ING radzi również kontakt bezpośredni z bankiem klientom jeśli stwierdzą, że transakcja, którą widzą w historii bankowości, nie została przez nich zlecona.

Zobacz także

Nowa strona logowania ING

Jednoznacznie bank poinformował o wprowadzeniu nowej strony logowania dla klientów.

"Modyfikacja dotyczy zdjęcia w tle strony logowania. Obecna grafika na stronie głównej logowania nawiązuje do kampanii "Szkoda lata na myślenie o rachunkach" - poinformował bank.

Bez zmian pozostają adres strony i sposób logowania. Zmiana nie wiąże się z przekierowaniem użytkownika do innej strony. Tło na stronie do logowania zmieniamy kilka razy w roku, żeby zachować spójność z innymi działaniami banku np. komunikacją kampanii i produktów.

O czym warto pamiętać podczas logowania do bankowości internetowej:

  • Nigdy nie zostaniesz poproszony przez bank o podanie pełnego hasła. Zostaniesz poproszony o podanie tylko 5 znaków z ustalonego przez Ciebie hasła w formie maskowanej,
  • Przy jednej próbie logowania zawsze otrzymasz pewien zestaw znaków – np. gdy pomylisz się i system po raz kolejny wyświetli Ci pole do wpisania hasła – znajdą się tam dokładnie te same znaki, co w poprzedniej próbie,
  • Zawsze zwracaj uwagę, czy adres strony logowania jest poprawny i poprzedzony zapisem „https” - https://login.ingbank.pl/mojeing/app/#login,
  • Strona logowania do Mojego ING jest chroniona certyfikatem bezpieczeństwa - sprawdzisz to klikając w kłódkę na pasku adresu strony,
  • Nie wymagamy od Ciebie instalowania dodatkowego oprogramowania do korzystania z bankowości internetowej,
  • Nie prosimy Cię o zmianę, ani nie wysyłamy Ci nowych danych logowania,
  • Nie zmieniamy liczby ekranów - proces logowania nadal jest podzielony na dwa kroki: podanie loginu i następnie wpisanie 5 wskazanych znaków hasła maskowanego,
  • Nie wysyłamy maili z prośbą o zalogowanie lub podanie danych prywatnych np. nr telefonu do autoryzacji transakcji.

Zobacz także

RadioZET.pl/mat. prasowe