Spadła punktualność pociągów pasażerskich

07.12.2017 15:27

Punktualność kolejowych przewozów pasażerskich spadła w trzecim kwartale tego roku do 89 proc. z 92 proc. kwartał wcześniej - wynika z najnowszych danych opublikowanych przez Urząd Transportu Kolejowego (UTK).

Spadła punktualność pociągów pasażerskich

fot. Vignesh Moorthy on Unsplash

W skrócie

  • Najmniej punktualne okazały się pociągi PKP Intercity - punktualność na poziomie 70,8%
  • Najbardziej punktualne okazały się pociągi Warszawskiej Kolei Dojazdowej - punktualność na poziomie 99,4%

Według danych UTK najniższą punktualność zanotowały pociągi PKP Intercity, bo na poziomie 70,8 proc. Kwartał wcześniej punktualność tego przewoźnika była wyższa i wyniosła 76,6 proc. Najwyższą punktualność zanotowała natomiast Warszawska Kolej Dojazdowa z wynikiem 99,4 proc., czyli bliskim wynikowi sprzed kwartału.

Największy polski przewoźnik kolejowy, czyli Przewozy Regionalne zanotowały spadek punktualności do 89,2 proc. z 92,5 proc. w drugim kwartale.

Według danych UTK przewoźnicy kolejowi uruchomili w trzecim kwartale tego roku 438,4 tys. pociągów (o ok. 12 tys. więcej niż w poprzednim kwartale).

Średni czas opóźnień pociągów na stacji końcowej (wraz z opóźnieniami do 5 minut) wyniósł 9 minut 47 sekund. Największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione do 5 minut  ponad 50 proc., a niecałe 0,5 proc. spóźniło się o więcej niż 60 minut.

Jak informuje UTK, w trzecim kwartale odwołano 2436 pociągów pasażerskich.

PAP/Łukasz Pawłowski/OP